انتخاب بهترین لباس تابستانی برای شما

به روزهای تابستان نزدیک می‌شویم و یکی از مهم‌ترین مواردی که با نزدیک شدن به فصل گرما باید به آن پرداخت تهیه‌ی لباس تابستانی و آماده‌سازی یک کمد تابستانه کاربردی و در عین حال جذاب است؛ اینکه چه نوع آیتم‌هایی باید برای فصل تابستان در کمد لباسمان قرار دهیم، چه رنگ‌هایی برای این فصل مناسب‌تر است و چه نوع پارچه‌هایی می‌توانند برای فصل گرما راحت‌تر و خنک‌تر باشند. با ما در مجله دیجی کالا مگ همراه باشید تا تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهیم.

چه نوع پارچه‌هایی برای فصل تابستان مناسب‌اند؟

در فصل تابستان یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب لباس تابستانی جنس و پارچه لباس است. شما باید پارچه‌هایی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس داشته باشند، عرق را به خود جذب کرده و به بدن شما کمک کنند تا گرما را از بدنتان آزاد کند. بر همین اساس پارچه‌های نخی و پنبه‌ای، کتان، لینن، ابریشم و شمبری بهترین نوع پارچه‌ها برای استفاده در فصل تابستان هستند و پارچه‌های پلی‌استر، ریون، جین ضخیم و چرم بدترین نوع پارچه‌هایی هستند که در تابستان می‌توانید سراغشان بروید.

۱. نخی یا پنبه‌ای (Cotton)

پنبه یک الیاف طبیعی است که به هوا اجازه می‌دهد تا آزادانه از طریق پارچه حرکت کند و این جریان هوا باعث خشک شدن رطوبت بدن شما می‌شود. یکی از مشکلات لباس‌هایی که از پنبه‌ی خالص تشکیل شده‌اند، چروک شدن سریع آن‌ها است.

۲. لینن (Linen)

پارچه‌ی لینن هم یک الیاف طبیعی بافته شده و آزاد است که اجازه می‌دهد گرما از بدن خارج شود، رطوبت را جذب می‌کند و به سرعت خشک می‌شود. همچنین این پارچه بسیار قابل انعطاف است، برای همین به بدن نمی‌چسبد اما به راحتی چروک می‌شود. با این وجود برای علاقه‌مندان به پارچه‌ی لینن این چروک‌ها زیباست و آن را بخشی از ظاهر و سبک لباس می‌دانند.

۳. ابریشمی (Silk)

ابریشم پارچه‌ای سبک است و یک گزینه‌ی خوب برای آب و هوای گرم است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که پارچه‌های ابریشمی به اندازه‌ی پارچه‌های پنبه‌ای و لینن که از الیاف گیاهی تشکیل می‌شوند، جذب کننده نیستند و لکه‌ی عرق روی آن می‌ماند. می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر این پارچه استفاده کنید تا دیگر نگران مشخص شدن لک عرق بر روی لباس‌تان نباشید.

۴. شمبرِی (Chambray)

شمبرِی یک پارچه‌ی بافت ساده است که با نخ رنگی در تار و نخ سفید در پود درست می‌شود. این پارچه شبیه به پارچه‌ی جین است با این تفاوت که نرم‌تر و سبک‌تر است. این پارچه معمولا از تعداد نخ بیشتری تشکیل شده است و بافت ریزتری دارد بنابراین تنفس بیشتری هم دارد و رطوبت بدن را به خود جذب می‌کند.

۵. کشباف (Jersey)

این پارچه‌ی گره‌ای که در اصل از پشم درست شده است، به لطف تکامل روش‌های تولید، طی سال‌های گذشته راهی طولانی را طی کرده است. امروزه یافتن جرسی که از ترکیب پشم، پنبه و الیاف مصنوعی تولید شده باشد معمول است و راحتی، آن را به گزینه‌ای محبوب برای هوای گرم تبدیل کرده است. اکثرا تی‌شرت‌ها از این نوع پارچه درست می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check out similar topics

Related Posts